Minden cég számára fontos a profit. De nem csak azt jó tudni, hogy a végén mennyi az érték, hanem annak komoly elemzése is. Fel kell tárni azokat a helyeket, amik a globális nyereség értékét növelik és csökkentik, hogy megállapítsuk, hol tudunk közbelépni úgy, hogy megszüntessük a veszteséget és növelhessük nyereségességünket.
Megoldás
Több analízis komplex eredményhalmaza adja a megoldást. Egyrészt elemeznünk kell az értékesítésekre vonatkozó árréseket, a kapcsolódó költségeket, így megállapítva a valódi nyereség értékét. Ezeket relációba kell állítanunk azzal, hogy az adott nyereség eléréséhez milyen volument kellett értékesíteni, valamint azt is, hogy számosságát tekintve hány értékesítésből értük azt el. Meg kell találnunk nem csak a profitot termelő termékeket, hanem azokat is, aminek értékesítésekor veszteséget könyveltünk el: ezek megszüntetése vagy revíziója még nagyobb profitot eredményez.
Módszertan
Minden egyes értékesítési folyamathoz megvizsgáltjuk a kapcsolódó árrés, költség és egyéb paramétereket, amik rendelkezésekre állnak. Ebből olyan portfóliót alakíthatunk ki, amelynek segítségével a vállalat egészétől kiindulva lefúrhatunk az egyes hierarchiaszinteken át a legkisebb termékig is, ahol a profitot vizsgálhatjuk.
Kiderülhet például, hogy amíg összességében egy termékcsoport értékesítése nyereséges, addig egyes termékek a csoportban veszteségesek; vagy amíg egy adott termék értékesítése egy adott földrajzi területen nyereséges, másutt nem. Az üzletkötők mérésére is alkalmaz az elemzés, megtudhatjuk, melyikük termeli a legtöbb hasznot, ki hoz kevesebbet, esetleg ezeket relációba állítani a ráfordított erőforrásokkal.
Elért eredmény
Partnerünk élelmiszer nagykereskedő. Eddigi vállalati értekezleteik során száraz, az adatbázisból kapott tényadatokkal reprezentálta a megfelelő munkatárs, hogy az adott területeken milyen eredményeket ért el a cég. Vizsgálatunk segítségével kiderült, hogy mik azok a termékcsoportok, ahol az árrés százalékos értéke mögött veszteséges termékek is állnak, megmutattuk, mik azok a termékek, amelyekkel igazi profitot termelnek és mik azok, amiket tartanak ugyan, de nem hoz igazi nyereséget. Ezen cikkek beszerzését átállították on-demand jellegűre, újabb beszállítókat kerestek a nagy árrésű termékek mögé, hogy jobban tudják kiszolgálni vevőiket.
A cég folyamatosan fejlődik, évente átlagosan 5-15%-os forgalmi növekedést értek el. Együttműködésünk előtt a forgalomhoz kapcsolódó nyereségráta konstans 5-10% között mozgott, az értékelések óta van olyan terület, ahol 20-25%-ra sikerült emelni a nyereség mértékét.