Optimális készletfedezeti időkkel rendelkeznek termékei?
Nagyon fontos, hogy az értékesítés vagy termelés számára minden esetben rendelkezésre álljon az a mennyiség, amire szükség van. Hacsak nem rendelkezünk JustInTime beszállítóval, akkor a készletfedezeti értékek vizsgálatával fényt deríthetünk készleteink megfelelőségére, rendelkezésre állására és optimális mennyiségére. Felismerhetjük melyek a pénznyelő készletek, hol keletkezhet hiány. Értékét az értékesítés változásaihoz igazítva változtathatjuk és ellenőrizhetjük.
Tudja miből várható túlkészletezés?
Analíziseink segítségével megmondjuk mely termékeknél látható készletnövekedési tendencia, hol emelkednek a készletek anélkül, hogy megfelelő értékesítési vagy felhasználási volumennel rendelkeznének ezek a termékek. Megvizsgáljuk ezek készletfedezeteit, javaslatot teszünk a túlkészletezés vagy készletduzzadás elkerülésére.
És azt is tudja, miből fogy vészesen a készlet?
Láthatja elemzéseinkből mely termékek fogynak legnagyobb trendben, hol kell beavatkoznia annak érdekében, hogy egy megfelelő értékesítési trenddel rendelkező termék ne fusson ki a készletből, vagy éppen visszajelzést kaphat a szándékosan kifutásra ítélt termékekről.
Vajon elég lenne kisebb készlettel is dolgoznom?
Kiderül mely termékek a legjobban menedzseltek, megtudjuk milyen készletfedezettel rendelkeznek és azonnal analizálható, hogy hol lehetne a kiszolgálási fok megtartásával további készletcsökkentést elérnie úgy, hogy az értékesítés ne akadozzon. Ellenőrizze folyamatosan a biztonsági készlet értékeit, vizsgálja meg periódusonként, hogy hogyan igazodik ehhez az értékhez az értékesítés vagy felhasználás változása.
Miben áll a legtöbb pénze feleslegesen?
Pontosan tudja? Legtöbben ezt hiszik, mégis meglepődnek mennyi forgótőkét aktivizálhatnának az elfekvő vagy halott készletek felszabadításával. Arról nem is beszélve, hogy az így felszabadult raktárhelyek további potenciális lehetőséget adnak a tényleg termelékeny termékek elhelyezésére. Megmutatjuk mik ezek a termékek és javaslatot adunk mitől érdemes megszabadulnia.
Milyen állókészlettel rendelkezik? Mennyit takaríthatna meg ezeken?
Az állókészletek vizsgálatakor megállapítjuk, hogy adott termékekből, csoportokból mennyi az a készlet, amely mindig rendelkezésre állt a hetek, hónapok során, s a biztonsági készlet feletti része kockázatmentesen megtakarítható lett volna. Meg fog lepődni, hogy sok esetben mennyivel többet tart készleten, mint kellene. Optimalizáljuk állókészleteit, megmutatjuk miből mennyit kellene tartania ahhoz, hogy kiszolgálja az igényeket de ne álljon benne pénze feleslegesen.
Tudatosan helyezi el a termékeket a raktárban?
Az értékesítések vagy termelés esetében a felhasználások rangsorolásával meghatározzuk a termékek A, B, C, D, stb. osztályú besorolását. Talán bele sem gondol mennyi időt, targonca-utat vagy raktárlift-mozgást megspórolhat mindössze azzal, hogy tudatosan helyezi el a termékeket a raktárban. Közelre teszi azokat, amelyeket sokszor mozgat, valamint hátra, amelyeket kevesebbszer. Kombinálva a felhasználási és raktárkészlet nagyságával pontosan tervezni tudja raktárstruktúráját és meglepődve mosolyog majd a targoncák esetében elért üzemanyag-megtakarításon, valamint a gyorsabb kiszolgáláson.
Tisztában van készleteivel?
Pontosan megmondjuk mely beszállító termékei az elsők, mely gyártótól tárol legtöbbet, milyen termékekből tart mennyit, mire kell figyelni, mik az elhanyagolhatók. Raktártervezéskor mit érdemes magas raktárban, polcokon vagy blokkraktárban elhelyezni.
Összehangolja készleteit az igényekkel?
Gondolt már arra, hogy képben van-e azt illetően, mely termékek átlagkészlete fele meg az értékesítés szerint tervezett optimális átlagkészlettel? Mely cikkek vannak az optimum felett és érhető el kockázatmentesen készletcsökkentésből adódó megtakarítás és hol kellene beruházni ahhoz, hogy a kiszolgálás fok tartása érdekében nagyobb biztonsági készlettel dolgozzon?
Megérzés vagy pontos információ alapján rangsorolja beszállítóit?
Rangsort készítünk beszállítóiról, periódusonként megmutatva kiktől rendel legtöbbet, kik azok, akiktől alig, vagy egyáltalán nem. Egy kézmozdulattal megtudhatja, hogy partnereitől miből rendel legtöbbet, mit milyen gyakorisággal és milyen hatékonyan teszi ezt. Azonnali megoldást kínálunk a rendelési folyamat optimalizálására és költséghatékonnyá tételére.
Kíváncsi az Önnek szállítók szolgáltatási színvonalára?
Felmérjük a beszállítók szolgáltatási fokát, rangsoroljuk ki a megbízható és ki a legtöbbet tévedő. Portfólióba gyűjtjük ezen adatokat a beszállítás gyakorisága és a megrendelt mennyiségek értékeire vonatkozóan és a szegmentálás során javaslatot tehetünk beszállítóink motiválására, szolgáltatási fokuk növelésére, szerződéseik felülvizsgálatára, akár új partnerek keresésére.
Költséghatékonyan szerzi be termékeit?
Megmutatjuk, mely termékek esetében kell kiemelten foglalkozni a beszerzéssel, mely cikkeknél elhanyagolható a beszerzési forrás. Megmutatjuk mely beszállító változatát kedvelik legjobban az Ön vevői. Kiderül, hogy miből érdemes raktározni, mit jobb esetenként megrendelni.
Különválasztja, mit kell egyedileg megrendelni és mire érdemes keretszerződést kötnie?
Analizáljuk beszerzéseit és megmutatjuk, mely termékek azok, amelyek beszerzését automatizálni lehet, melyiknél milyen biztonsági készletszintet kell alkalmazni, mikor kell indítani a rendelést, hogy időre beérkezzen. Meghatározzuk az optimális rendelési mennyiségeket és időközöket, valamint a minimum és maximum készlet nagyságát. Megmutatjuk mely cikkek esetében érdemes ezzel foglalkozni, hol alkalmazzunk egyedi megrendeléseket.
Vannak tervadatai? Fel is használja őket a beszerzés tervezéséhez?
Ha vannak várható vevői rendelési adatok, azokhoz igazítjuk a beszállítói megrendeléseket. A raktározás kamatterhe, a beszállítási költségek és egyéb paraméterek alapján optimalizáljuk az egybevonható rendelési mennyiségeket, segítünk az optimális beszállító kiválasztásában és szimulációs lehetőséget biztosítunk a rendeléssel összefüggő folyamatváltozások jövőbeli áttekintésére akár minden termékre.
Tényleg akkor rendel, amikor kell?
A termékek beszállítási ideje és egyéb paraméterei alapján szegmenseket képzünk a beszerzés mennyiségét és a beszállítót is figyelembe véve, ezek alapján megmutatjuk mely termékeket szerzi be leghatékonyabban és hol találhatók pénznyelő helyek, amelyeket kiküszöbölünk.
Elkerüli a készlethiányt?
A beszerzések eloszlásának vizsgálatával rávilágítunk azokra a termékekre, amelyek beszerzése aktuális, vagy túl régen történt meg és hiány várható. Az eloszlási analízist beszállítókra is elvégezhetjük, megállapítva kitől mikor szereztünk be utoljára, mely beszállítók aktívak vagy válnak inaktívvá.
Ismeri legjobb vevőit? Tudja hol, kinek és mit értékesít legjobban?
Értékesítési elemzéseink során megtudhatja mely megyék, települések, partnerek állnak az értékesítési rangsor elején és végén. Hol érdemes új partnereket keresnie, hová nem éri meg árut szállítani. Megmutatjuk kinek miből ad el legtöbbet, hol emelkedik, hol esik vissza az értékesítés. Segítünk, hogy időben lépjen, idejében információhoz jusson min kell változtatnia, mikor érdemes akciót indítania, minek emelheti kockázat nélkül az árát és mit érdemes kivezetnie a szortimentből.
Utánajár, hogy mit tehet sikertelenségének feloldása érdekében?
Első lépésben fel kell ismernie, hol kell beavatkoznia. Utána megtudni mivel nyerheti vissza vevői bizalmát, mit kell olcsóbban adnia, hogy megtartsa vevőit, vagy újakat szerezzen. Ismerje fel idejében az emelkedő vagy éppen csökkenő tendenciákat, segítünk, hogy úrrá legyen a helyzeten. Őrizze meg likviditását, maradjon piacon!
Tudja mely termékek értékesítése tervezhető legjobban?
A standard eltérés vizsgálatával megmutatjuk a konstans értékesítési trenddel rendelkező és ez által jól tervezhető termékek listáját, értékesítési tendenciáját. Megtudhatja mely cikkek eladása nő vagy csökken folyamatosan, milyen trend szerint változik az értékesítés vonala. Összhangba hozzuk a várható értékesítéseket a beszerzés tervezett értékeivel, hogy képben legyen a jövőt illetően.
Beszerzéseit az értékesítésekhez igazítja? Van stratégiája?
Szegmentálásunk során a termékeket több szempont szerint osztályozzuk, ezekből portfóliót készítünk, melynek minden szegmenséhez külön beszerzési és értékesítési stratégiát ajánlunk. Minden szempontból ezek a legfontosabb adatok, hiszen ezek határozzák meg, hogy az értékesítések alapján igényorientált, elosztott, beszerzés-orientált, sztochasztikus vagy éppen folyamatos beszerzési stratégiát választunk.
Annyit vásárol, amennyit elad? Hiányzik, vagy túl sok van raktáron?
Összehasonlító elemzéssel megmutatjuk egy adott periódusban hol valósult meg az egyensúly, mire költött többet, mint kellett volna és hol várható, hogy nincs elég mennyiség. A beszerzések és értékesítések arányának vizsgálatával megtudja, merre billen a mérleg nyelve a raktárban. Azt is megmondjuk mely cikkek esetében jelent ez magas kockázatot és hol elhanyagolható.
Tisztában van a sikertermékekkel?
Megmutatjuk, mely termékek mozognak legnagyobb sebességgel, mik azok amelyek gyorsulnak vagy éppen megtorpannak, mik azok, amelyeknél egy egységorientált értékesítési stratégia sikereket hozhat. Megtudhatja azt is, miből nem adott el már régóta, mely termékek értékesítéséből fogyott ki a hajtóerő. Adjuk el fél áron vagy selejtezzük le? Bármelyik, csak ne foglalja feleslegesen a raktárhelyet és ne álljon benne a pénze!
Tudja, hogy partnerei miből vesznek legtöbbet? Felhasználja ezt az információt annak érdekében, hogy egyedi ajánlatot állítson össze vevői számára, ezzel még jobban motiválja őket a vásárlásra?
Segítségünkkel megtudhatja mely partnerei mit vásárolnak, mit érdemes ajánlani nekik, mi az, amit jobb ha nem kínál feléjük.
Nyereséges? Vagy csak azt hiszi? Lehetne még jobb?
Megmutatjuk mely termékek esetében érte el a legnagyobb nyereséget, ezt kombinálva az értékesített volumennel megtudja mely típusú profithoz tartozott a legkisebb erőforrás-felhasználás, miért kellett nagyon megküzdenie és mit hozta legkevesebb munkával a nagy profitot. De az ellenkező oldal is fontos: miben bukott és mennyit. Vizsgálja felül döntéseit a tények és leválogatott információk tükrében.
Összehangolja a szállítói rendeléseket a vevői igényekkel?
Diszpozíciós analíziseink segítségével összehangoljuk a bejövő és kimenő rendeléseket, költséghatékonnyá tesszük azokat és optimalizáljuk a beszerzési paraméterek felhasználásával. Azt is megmondjuk, mennyit nyer az optimalizációval.